Adviesgesprek

/Adviesgesprek
Adviesgesprek 2018-07-02T17:52:19+00:00

Je werknemer heeft een chronische aandoening, en dan?

Je hebt een goedlopend bedrijf en vindt het belangrijk dat je werknemers plezier aan hun werk beleven. Zonder gelukkige werknemers, namelijk ook geen gelukkige klanten. Duurzame inzetbaarheid hoort daar ook bij. Een medewerker heeft een chronische aandoening, zoals een reumatische aandoening, diabetes, hartproblemen of een chronisch pijnsyndroom. Een adviesgesprek werkt verhelderend.

Jouw intenties als werkgever zijn goed en je wilt je medewerker de juiste ondersteuning bieden, maar loopt hierbij tegen een aantal zaken aan:

  • Hij of zij gaat regelmatig over zijn/haar grenzen heen, maar hierop aanspreken levert verzet op;
  • Het is lastig voor je om te bepalen wat je van je medewerker mag verwachten en vragen;
  • Je medewerker wordt eerder emotioneel dan voorheen. Hoe ga je hiermee om?

Maak direct een afspraak voor een adviesgesprek

Werken met een chronische aandoening is mogelijk. Kun jij hierbij wel wat hulp gebruiken, zodat je zelf je medewerker goed kan begeleiden?

Adviesgesprek voor werkgevers

Adviesgesprek: op naar een prettig contact met je werknemer

Tijdens een adviesgesprek geef ik je idee├źn over wat nodig is om je werknemer te helpen en hoe je dit concreet aan kunt pakken en wat je mag verwachten van je medewerker.

Belangrijke kernwaarden in het contact met je medewerker zijn: vertrouwen, open communicatie en gelijkwaardigheid. Hoe je daar vorm aan geeft, daar adviseer ik jou in. Dit doe ik vanuit mijn eigen ervaring met een aantal reumatische aandoeningen. Ik weet hoe het is, ik heb de gesprekken gevoerd met mijn werkgever. Ik weet welke emotie en onzekerheid erbij komt kijken.

Maandelijks tips in je mailbox hoe om te gaan met een werknemer met een chronische aandoening? Vraag direct aan.

Plan direct een adviesgesprek